Brändityö on lyhytjänteistä puuhaa

Martti Ahtisaari ei polje paikoillaan
Martti Ahtisaari ei polje paikoillaan

Ulkoministerimme Alexander Stubb sen tietää. Brändityö on lyhytjänteistä puuhaa jossa yksikin onnenkantaimoinen tai yllättävä menestys tekee tarpeettomaksi tuotteen/palvelun/maan jalostamisen entistäkin paremmaksi. Stubbin tämänpäiväisen ”lausunnon” mukaan Suomi ei tarvitsekaan enää maabrändityöryhmää. Syynä tähän on Martti Ahtisaaren upea Nobelpalkinto. Suomineito on nyt hakattu kaikkien maailman kansojen massatajuntaan täydellisen uudenlaisena ja houkuttelevana paikkana. Valtavan hieno juttu!

Olenkin aina miettinyt mitä ne suuret markkinointikeisarit paasaavat pitkäjänteisyydestä brändityössä. Puhutaan brändin rakentamisesta ikäänkuin kyseessä olisi joku helkutin Baabelin torni. Ehei! Ei sen tarvitse olla pitkäjänteistä. Meille riittää tämä. Se oli tässä. Brändin voi synnyttää suhaisemalla, viuhtomalla ja pikaisesti jotain ideoita heittelemällä. Ei siihen tarvita mitään naurettavia suunnitelmia.

Nyt kun rauta on taottu Nobelilla kuumaksi se kannattaa jättää jäähtymään! Ei kannata liikaa kuumottaa. Suomi-brändi on nyt valmis. Meillä menee jälleen hyvin!

P.S. Eräs Josef Stalin oli kaksi kertaa ehdolla samaisen Nobelin rauhanpalkinnon saajaksi. Ähäkutti.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s