Ensin ajattelin että en kirjoita tähän yhtään mitään. Julkaisen vain nuo kaksi linkkiä ilman otsikkoa ja selittelyä.

Linkki

Linkki

Sitten päätin kirjoittaa nuo alkusanat. Päätin kuitenkin olla lisäämättä otsikkoa. Kerrankin.

Nuo ylläolevien linkkien blogi-kirjoitukset ovat rikastuttaneet ja laajentaneet näkemystäni alasta jota rakastan. Oloni on kuin humalaisella bätmänillä. Riudun copywriterismin oudommalla puolella. Sanat syntyvät epäkaupallisuuden kehdossa jossa sana mainos saa ihmiset kihisemään. Kuitenkin tehtäväni on myydä ja rakastuttaa. Tuulimyllyt ovat isoja punaisia. Takanani on melkoisen metka matka ristiriitaisuuksien tulituksessa. Kirjoitan lämpimästi ihmisistä jotka vihaavat tai ainakin häpeävät sitä mitä teen.
Ohjenuorani kirjoittamisen tiellä.

1. Ideat ovat kaiken aa ja oo. Jos ei ole yhtään ideaa ei ole yhtään ideaa tehdä yhtään mitään.

2. Tunne kohteesi kuin itsesi. Elä tai eläydy.

3. Kirjoita itsesi näkymättömäksi.

4. Uskalla olla mahtava.

Rakkain terveisin kaikenkaltaisille.

Toista maata.

Advertisements

3 kommenttia artikkeliin ”

  1. Olet oikeassa sanoessasi, että ideat ovat kaiken ydin. Ilman toimivaa ideaa on hankala saada aikaan mielenkiintoista tekstiä joka jäisi lukemisen jälkeen vielä mieleenkin. ”Kirjoita itsesi näkymättömäksi” on sinänsä hyvä neuvo, mutta kaikkeen kirjoittamiseen se ei välttämättä sovellu. Asiantuntemus on tietysti tärkeää, jotta osaa pelkkien tietojen toistamisen sijasta tuoda arkisenkin asian oikeasti mielenkiintoisella tavalla esille. Hyviä pointeja, asiaan liittyen olisi mielenkiintoista kuulla lisääkin.

  2. Kiitos kommentistasi Daniel.

    Tiedätkö tuon ideattomuuden maailmassa on ihan kauheaa.

    Olen nähnyt enemmän kuin liikaa edes jonkinlaisten ideoiden vaihtuvan nolla-ideoihin. Useimmiten syynä on päättävän elimen täydellinen ammattitaidottomuus tai pelko pallotuolin alla. En koskaan varmasti opi nielemään tätä ideoiden vaihtamista ideattomuuteen..ja hyvä niin.
    Sitä on kuitenkin paaaljon. Ainakin siellä missä olen oppini saanut.

    Näkymättömyydellä viittasin intohimooni/pakkomielteeseeni printin ja telkkarin ja miksei radionkin puolella kirjoittaa mainontaa jossa ei ole lainkaan puhetta tai kirjoitusta. Copywriter ilman sanoja.
    Vain tekoja tai tapahtumia.

    Riennän kohta lueskelemaan blogiasi!

  3. Itse saan parhaan lopputuloksen aikaan kirjoittamalla asiakkaan kanssa. Sisällön on tultava asiakkaalta itseltään, kuorrutuksen minulta.

    Myönnän aina tietäväni paljon vähemmän asiakkaan tuotteesta kuin hän itse. Sillä pääsee jo johonkin, kyselemällä maaliin.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s