Toista maata

Tuotemerkkiuskonto

Posted on: tammikuu 28, 2008

Tuotemerkkiuskollisuus lähentelee tuotemerkkiuskonnollisuutta ylläolevassa MacHeads-dokumenttielokuvan trailerissa. Uskovaiset rukoilevat, eivät Mekkaan vaan mäkkiin päin.

Applekirkon päätunnus lainautuu suoraan kristinuskon pääteoksen ensimmäisiltä sivuilta. Logossa puraistu omena symboloi vanhan testamentin hyvän ja pahan tiedon puuta. Paratiisissa hengaillessaan Aatamin vaimonketale Eeva koki puun ihanaksi ja suloiseksi.

”Ja vaimo näki siitä puusta olevan hyvän syödä, ja että se oli ihana nähdä ja suloinen puu”

Tämä suloisuus on ollut Applen kilpailuvaltti aina. Hienostunut ja sulokas muotoilu iPodeista iMaceihin.

Ja vaimo näki siitä puusta olevan hyvän syödä, ja että se oli ihana nähdä ja suloinen puu antamaan ymmärryksen: ja otti sen hedelmästä ja söi, ja antoi miehellensä siitä, ja hän söi.

Suloinen puu antamaan ymmärryksen juu. Hyvän ja pahan tiedon puu. Sitähän se weeweewee on pullollaan. Eikä yllätä yhtään että puun juuret muistuttavat rihmastoineen aina laajenevan tietoverkon rakennetta. Miten sitten tulkita se että puraistuaan tuota pahaa omenaa Aatami ja Eeva huomasivat olevansa alasti? Nettipornoonko tässä viitataan?

Silloin aukenivat molempain heidän silmänsä, ja äkkäsivät, että he olivat alasti

Lainaukset: Biblia 1776

Jutun juuri löytyi täältä.

2 vastausta to "Tuotemerkkiuskonto"

Vuonna -88 oli tietokoneelle yksi ainoa kriteeri: että se toimii todella.

Ja Mac oli ainoa.

Kai siitä jotakin fiiliksiä saa jäädä, edes kiitollisuudentunteita?

Itse sain hullun leiman otsaani -96 lähtien, kun profetoin Applen valtaavan takaisin kuuman brandin ja makean masiinan maineen, vaikka Macit yskivät silloin aika pahasti. Oikea Apple-fani tietää, mitä on kärsimys ja pilkka…

Uskon mitä sanot.

Tuo mitä kerrot vuoden 1996 tapahtumista saa sympatiatasoni nousemaan huippuunsa.

On vaikea olla profetta.

Itse käännyin mäkkiin päin vasta kaksi vuotta sitten. Kuinka paljon hyvää elämää menikään hukkaan taistellessa Mikrosoftin kanssa. Tunsin itseni enemmän huoltomieheksi kuin käyttäjäksi.

Kiitos syventävästä kommentista!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Toista maata blogi

"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need. We're the middle children of history, man. No purpose or place". Tämä blogi on versioni perversiosta. Se näyttää tietä pakeneville jaloille. Siinä on luodinkestävää partavettä ja sumeilematonta epäloogisuutta. Se laittaa saman levyn soimaan sarjatulella. Mainontaa ja muuta lipevää.
tammikuu 2008
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Flickr galleria

Lämmin hetki infernaalisen muuttomyrskyn keskellä. Milo and me. #shadowhunters #shadow #rsa_shadows #flowers #love #milopoikanen

Been busy. Sorry friends. :heart:️ #intiatyttö #portraiture

Me olemme aivan paranormaali suomalainen perhe. #paranormal #scary #hipstamagic

Milo for Clinton. #presidential #democracy #usa #hipstamagic @milopoika #hipstamatic #igershelsinki

More Photos

RSS Last.fm

  • On tapahtunut virhe; syötteen palvelin ei luultavasti vastaa. Yritä myöhemmin uudestaan.

Otatko sitä vakavasti?

Toista Maata-blogia kirjoitetaan peukalo poskessa ja kieli keskellä kämmentä. Mitään täällä kirjoitettuja tekstejä ei kannata ottaa kauhean tosissan. Paikkansapitäviä tämän blogin tiedot eivät ole juuri milloinkaan. Englantilaisia tekstejä käännetään 1930-luvun sanakirjaa selailemalla. Mainonnasta ja markkinoinnista ymmärretään kolme asiaa. Medialuku- ja laskutaitoa täällä saa opiskella sielunsa kyllyydestä. Viikon oikeat vastaukset tulevat lottopalloissa lauantaisin.
%d bloggers like this: