Tosi(kko)mainontaa

Kuten R-Kioski yhteistyössä Irc-Gallerian kanssa sekä Seppälä Seppäläovat viimeisinä päivinä todistaneet, reality tulee hiipien suomalaiseen mainontaan yhtenä keinona rusinoiden joukossa. Aika myöhään, eikö? Menikö reality-tv:n keksimisestä todella näin kamaleissönin tutkimatonta vuotta että päästiin iskemään tosiasiaa rattaisiin? Asiakkaiden kankeutta, vaiko suunnittelijoiden? Eikö Big Brother ollut mainosmiesten suosikkisarja jo vuonna 2000, puhumattakaan Heartmix-sarjasta kultaisella 1990-luvulla.

Jenkeissä reality-ilmiötä mainonnassa on selitetty supersliipattujen mallikroppien puhkipalamisella kansakunnan verkkokalvoilla. Meillä? Menemmekö vain muotitrendien siivellä vai onko realityn takana oikeasti kaupallispotentiaalia houkuttavuutta? Samat säännöt pätevät kuin muussakin realityhässäköinnissä. Tirkistely on kivaa ja 15 sekuntia julkisuudessa kuuluu jokaisen kaksijalkaisen apinan kansalaisvelvollisuuksiin.

Miss Magnum
Hollannin Unilever pisti tytöt syömään Magnum-jädeä. Parhaat syöjät koottiin nettigalleriaan. Pojat tykkää. Dove julisti joskus 2004 ihmisten todellisen kauneuden puolesta malli-ihanteita vastaan. Levi´s valjasti mainoksiinsa tavallisen ihmisen samoihin aikoihin. Ymsr.
Dove
Kannatan itse kansanvaltaa. Monipuolistuminen takaa mielenkiinnon ja on ainoampi oikea tie. Autuaaksi realitymainonta ei kuitenkaan tee edes sen uhreja. Tulee olemaan aina ihmisryhmä joka haluaa koristella huussin seinän sypertrimmatuilla Dressman-miehillä.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s