Kimi kävelee sittenkin

Johnnie WalkerIlmataistelussa pilotti joutuu kohtaamaan viiden geen voimat yhden minuutin ajan. Formula ykköskuski joutuu kohtaamaan jopa viiden geen voimat yli tunnin ajan”.

Hiihtäjä mainostaa suksia. Juoksija mainostaa lenkkareita. Kimi mainostaa viskiä. Katso spotti.
Upeasti toteutettu mainos, kerrassaan unenomainen. Tuo kävelemisen teema hykerryttää jotenkin Johnnie Walkerin kohdalla aina. Eikös se ole vähän päinvastoin näiden litkujen kanssa. Kovimmat Johnniet konttaavat kotiin.

Lisää: Iltalehti

Mainokset

3 kommenttia artikkeliin ”Kimi kävelee sittenkin

  1. Yksi muuta: En näe linkkiä Johnnie Walkerin ja spotissa esiintyvän teinikasvoisen autonkuljettajan välillä. En sitten millään. Samaistuminen keski-ikäiseltä herrasmieheltä (oletettu kohderyhmä) ei ota onnistuakseen.

    Ellei sitten Johnnie boy tähtää teineihin, seuraavaan viskisukupolveen? Salakavalat perkeleet.

  2. Tässä on ehkä juuri JW:n ongelma. Se on todellakin mielikuvissa keski-ikäisten paremmin koulutettujen kirjoihinsa ja sikareihinsa syventyneiden miesten juoma. JW heitetään näillä teoilla hitaasti mutta varmasti uuteen osoitteeseen. Itse hitaasti mutta pirullisen varmasti keski-ikäistyessäni olen hankkiutunut ammattiin ja asemaan jossa minun ei tarvitse noudattaa aikaisempien sukupolvien kypsyyttä korostavia rituaaleja, eli iän ilmentämistä vaatteilla, käyttäytymisellä ja teoilla. Elämme vallankumouksellista näennäisen vapautumisen aikaa jolloin tällainen kypsyysrooliajattelu voidaan työntää rooliasuineen sivummalle. Ihmiset voivat keskittyä olemaan mitä ovat, vaikkapa sitten ikinuoria, ikikauniita ja ikirohkeita.
    Marmaissa (27/2996) oli päätoimittajan Määttäsen kirjoitus otsikolla Kypsämedia. Otan sitaatin sieltä: ”Nyt kun 50+ mediaa alkaa olla runsaasti tarjolla, mediayhtiöissäkin hössötetään, ettei ikäihmisille tehdä omaa mainontaa. Miksi pitäisi? Tutkimusten mukaan 50+ porukka ei halua otsaansa 50+-leimaa”. Tässä piilevät varmasti JW:n uudelleenpositioinnin taustalla jylläävät tekijät. Johnnie kävelee ikuisesti nuorekkaiden, statuksestaan kiinnostuneiden playboikien trendijuomaksi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s