Intian tunnetuin ravintola

Naminami

Viimeiset päivät lähes kaikkien puhuvien huulilla on ollut aikaisemmin tyystin tuntematon ravintola Mumbaissa, siis entisessä Bombayssä, Intiassa. Ravintolan mainonta ja nimi ovat herättäneet suurta suuttumusta, hämmennystä ja hilpeyttä koko läntisessä maailmankaikkeudessa. Hitler´s Cross, (suom. Hitlerin Risti) nimisestä ravintolasta on uutisoitu kaikkialla missä journalisteja on vaan sattunut notkumaan. Baaritiskien lisäksi heitä notkuu turhien julkkisten puutarhavajoissa ja mediatalojen loputtomissa powerpoint-maratoneissa.
Nut takaisin Mumbailaisen Hitlerin Risti-ravintolan herättämiin reaktioihin ja niiden uutisointiin. Kaikki tiedämme että otsikot ovat niitä joilla ihmiset saadaan lukemaan uutinen. Otsikko on kärjistetty, tiivistetty myyntipuhe jolla jutut myydään lukijoille. Hitlerin Risti ravintolan uutisoinneissa otsakkeet ovat olleet pääosin samansuuntaisia, Intian juutalaisten raivostumisesta kertomista, mutta Helsingin Sanomien verkkosivuilta löytynyt aiheen otsikointi oli laimeudessaan jo suuren suurta parodiaa:

Myyvä brändi jää mieleen”. Oliko tuo todella kyseisen uutisen kärki? Kuka brändipapukaija näitä uutisia naputtelee?

Mainokset

2 kommenttia artikkeliin ”Intian tunnetuin ravintola

  1. Kaveri kävi juuri Intiassa ja kertoi, että siellä myytiin Mein Kampfia jokaisessa kirjakaupassa. Tiedä sitten, ovatko asiat siellä muutenkin hieman toisin.

  2. Jännittävää tuo Intian Hitlervillitys. Liittyyköhän tämä millään muotoa svastikaan eli hakaristiin jota Intiassa näkee vaikkapa temppeileissä ja monissa seremonioissa?

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s