Muussatut mainokset

Mash upWindex

Kumpi oli ensin, Wonderbra vai Windex?

Chicagolainen copy Littlejohn avasi joitakin päiviä sitten uuden admashups-blogin jonka tarkoituksena on kerätä mashup-mainoksia.
Mashup-termi on monelle tuttu netissä levinneiden laittomien miksausten puolelta. Termillä siis tarkoitettiin alunperin kappaletta jonka joku on tuottanut yhdistelemällä laulua toisesta ja musiikkia toisesta kappaleesta.

Samaa mashuppailua voi nyt lähteä kokeilemaan mainonnan puolella. Ajatuksena on sotkea kahta eri mainosta, sanoin, kuvin, miten vain, kunhan toimii.

Ylhäällä vasemmalla on Littlejohnin malliesimerkki: ikkunanpesuainemainos johon on sijoitettu Wonderbran logo. Oikealla on alkuperäinen mainos. Tässä tapauksessa mashup toimii ainakin meikäläiselle jopa paremmin kuin alkuperäinen. Tai ainakin tarina on iskevämpi :D.

Oma kokeiluni. Sekoitin palkintoja voittaneen Hondan ”Hate Something, Change Something”-kamppiksen ja tuoreen Playboylle Brasiliassa tehdyn printin. Alunperin nuo Playboyn mainoksessa olevat tussilla piirretyt kasat kuvastivat naisten häpykarvoituksen muutosta kolmessakymmenessä vuodessa. Nyt mielikuva liukuu autoyhteyden johdosta vihreämpään suuntaan. Kö?

Playboy Diesel

Advertisements

3 kommenttia artikkeliin ”Muussatut mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s