Juoma-instituutit miesten asialla

Kurko Instituutti

Kesäinen mustekalajuoma Kurko long drink on avannut netissä kuvitteellisen Kurko Instituutin. Instituutti julistaa olevansa suomalaisen miehen asialla. Pientä hihiteltävää puuhaa (kuten kansallinen miestutkimus) löytyy ja samalla esitellään päihdyttäviä Kurko-juomia. Mutta miksi tämä miesten asialla oleva juoma-instituutti kuulostaa niin tutulta?

Budweiser Institute

Olutmerkki Budweiser perusti oman kuvitteellisen instituuttinsa 2002-2003 paikkeilla. Budweiserin tutkimuskeskus julisti olevansa miesten asialla. Tuon vuoden loistavimpia telkkarimainoksia oli instituutin ansiolistaa esitellyt minuuttinen spotti. Siinä saippuaoopperat, kenkäalennukset ja feminismi julistettiin Budweiser instituutin keksinnöiksi. Näillä miehille järjestettiin enemmän miesten välistä yhteistä vapaa-aikaa juoda vaikkapa olutta.

Toinen spotti tuolta ajalta. Instituutissa kehiteltiin käteviä ratkaisuja oluenjuojien todellisiin ongelmiin. Saksalainen tutkija naurattaa typertynyttä mieltäni vieläkin.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s