Ultimaalinen kesäauto

Citroën
Aikoinaan ranskalaiset olivat autoinnovaatioiden kärjessä. Nyt ihmetyttää suuresti että tuo taiteilijasieluinen kansakunta herkkine ja suurine nenineen ei ole haistanut ajan henkeä.

Mini teki uuden version klassikostaan vuonna 2000 ja siitä tuli välittömästi nuorten menestyvien kaupunkilaisten statussymboli. Kuplavolkkari teki saman tempun jo vieläkin aiemmin.

Meiltä ei oikeastaan puuttuu enää kuin uusi versio kaikkien aikojen sympaattisimmasta ja omintakeisimmasta tientukkijasta, sitruunaisesta rättisitikasta. Kun katsoo tämän päivän Citroënin autotarjontaa, heiltä puuttuu aivan selvästi se rohkea persoonallinen ote, joka aikoinaan teki merkistä merkittävän. 2000-luvun sitruuna-autot ovat sitä samaa mitä kaikilla muillakin. Autoteollisuutta vaivaa tarkalleen sama rutto kuten vaikkapa musiikkiteollisuutta. Tusinaistaminen. Erottaudu, erottaudu, erottaudu!

Me haluamme leikkiä.

Lisää vanhoja Citroën-lehden kansikuvia täältä.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s