Mainosvalta kansalle

New York Timesistä löytyi mielenkiintoinen artikkeli otsikolla "mainostoimistojen pahin painajainen" (vapaamielinen suomennos). Jutussa kerrotaan 19-vuotiaasta Tyson Ibelestä jonka väsäämä Sony-mainos on voittanut kaapelikanavan järjestämän kilpailun. Kilpailussa tavallisille katsojille annettiin mahdollisuus toteuttaa mainontaa kyseiselle tuotemerkille. Jannun spottia näytetään muutaman kuukauden ajan kanavalla. Rahapalkintona tekijälle herui vaatimattomat 1000$ mutta mainetta moninkertaisesti. Katso Ibelen spotti You Tubesta.Converse Gallery
Myös Converse valuttaa valtaa kansalle. Kukapa tuotetta paremmin ymmärtäisi kuin kuluttaja? Kenkämerkin galleriasivustolla voi käydä ihastelemassa tavallisten tossuntallaajien työstämiä mainosfilmejä.

Master Card on samoilla linjoilla Priceless sivuston mainoskilpailullaan.
Tänä kesänä the Beastie Boys julkaisee uuden konsertti DVD:n "Awesome, I Fuckin´Shot That", jonka kuvaajina ovat toimineet tavalliset fanit. Viidellekymmenelle "petomaanille" annettiin videokamerat käteen ennen konserttia ja konsertin lopuksi kamerat kerättiin takaisin. Uudenlainen, paljon henkilökohtaisemman näköinen konserttitaltiointi on luvassa. Saksalainen Funkstörung antoi vuonna 2004 faneilleen vapaat kädet luoda remixejä musiikkivideoistaan ja grafiikoistaan. Nämä he julkaisivat kolmen DVD:n pakettina, Isolated. Nähtäväksi jää, mikä taho Suomessa valjastaa tavallisen kansan luovat voimat ensimmäisenä käyttöönsä vastaavalla meiningillä.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s